Sunday, May 19, 2013

AKU RAPUH ...

Kita hidup di dunia ni , hanya sementara . bukanlah selama-lamanya . selagi pintu taubat itu masih terbuka untuk kita , janganlah kita sombong untuk bertaubat kepadaNya sebelum pintu taubat itu tertutup rapat . Walau sejahat mana pun kita , walau sebanyak mana dosa yang telah kita buat , percayalah pintu taubat itu masih terbuka luas untuk kita . Allah itu Maha Pengampun . Semua manusia tidak lari dari melakukan dosa , begitu juga aku . Aku bukannya manusia sempurna . Aku begitu jahil , aku telah banyak melakukan dosa . aku telah tersasar jauh dari akidah-Mu Ya Rabb . 

Aku bukanlah sebaik yang disangkakan walaupun ada segelintir orang disekeliling yang memberitahu aku "syahid , kau ni baik ", " antara kami semua kau yang paling baik " , dan macam-macam lagi . aku hanya mampu tersenyum bila mendengar . siapa yang tidak bangga bila kita dipuji dengan sebegitu . Tapi hakikatnya , hanya Allah sahaja yang tahu . Aku merasakan aku telah menipu orang lain dan menipu diri sendiri . Aku lemah , mudah terpedaya dengan hasutan syaitan . betapa rapuhnya iman aku . Aku malu dengan diri sendiri , aku malu dengan Allah . Aku tak tahu kenapa aku boleh jadi macam ni . Setiap hari aku berdoa semoga Allah memberikan petunjuk ke jalan kebenaran . setiap hari aku berusaha menahan diri dari melakukan sesuatu perkara yang akan membuatkan Allah murka .

Tapi kini , Alhamdulillah Ya Allah . Kau telah memberikan petunjuk kepadaku . Kau telah membuat ku sedar yang mana baik yang mana buruk . Aku bersyukur kepada mu Ya Allah . Aku sangat berharap ianya akan berkekalan sehingga ke hembusan nafasku yang terakhir . Tetapi aku takut .. aku takut aku akan berubah menjadi diri aku yang lama . aku takut aku akan rapuh dalam langkahku dan tidak setia kepadaMu . tapi dalam hati kecilku ini , aku berharap diriMu yang bertakhta .. InsyaAllah ...

No comments:

Post a Comment